Cytaty

Harry Harrison - Zemsta stalowego szczura

(The Stainless Steel Rat's Revenge, 1970), w Polsce w 1990 roku

"Mikrofony i kamery były wmontowane praktycznie we wszystko i wszędzie. Co druga klamka była mikrofonem, a żarówki zezowały na mnie paciorkami obiektywów, ledwie tylko się poruszyłem. Kiedy wlazłem do łazienki, zza posrebrzonego lustra wytrzeszczył się na mnie czujnik optyczny. Inny był na końcu szczoteczki do zębów - bez wątpienia w celu kapowania dentyście o stanie mojego uzębienia."

- skąd facet w 1970 roku mógł wiedzieć, że do tego dojdziemy?
- Ale po chwili Autor (70's) się grubo myli:

"To, co mi tutaj prezentowano, było typową przesadą. Żaden komputer nie byłby w stanie przetrawić takiego natłoku danych. A to oznaczało, że kontrolują mnie ludzie, którzy popełniają błędy i których nie ma przecież nigdy za wielu, jako że oni też muszą mieć nad sobą kontrolerów."

"Najwidoczniej albo wybili złodziei do nogi, albo wszyscy dostali się do rządu."

"Teraz, kiedy wiemy, że jedyną rzeczą, jaka istnieje po drugiej stronie nieba jest następny szmat przestrzeni i gdy wszystkie religie odeszły w niepamięć dziejów, zrozumieliśmy, że doczesność jest jedyną rzeczą, jaką posiadamy. Każdy ma tylko jedno, krótkie doświadczenie, związane z funkcjonowaniem jego jasnego świata świadomości w nieskończonej, a otaczającej nas nocy, której ciemności nie rozświetla nic innego, i musi jak najlepiej wykorzystywać to, co ma."

Terry Pratchett - Kolor Magii

"To właśnie jest głupie w tej całej magii. Przez dwadzieścia lat studiujesz czar, który sprowadza ci do sypialni nagie dziewice. Ale wtedy jesteś już tak zatruty parami rtęci i półślepy od czytania starych ksiąg, że nie pamiętasz, co dalej robić."