Wolny Rynek
http://go.funpic.hu
116199.jpg

Dlaczego Gepard na mnie poluje skarży się Antylopa ; bo takie jest prawo rynku.

Martin Caparrós, autor książki "Głód": W latach 90. XX w. państwa afrykańskie zostały zmuszone do otwarcia swoich rynków. Wcześniej ich rządy regulowały w pewnym stopniu produkcję rolną. Jednak Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) przekonał je, by tego zaprzestały, bo jak tłumaczył, rynek miał się sam ustabilizować. Zadłużone i uzależnione od zagranicznej pomocy rządy nie miały zbyt wiele do powiedzenia. Tyle że rynek jest oczywiście zdominowany przez wielkich producentów z bogatych krajów. Biorąc pod uwagę, że europejskie czy amerykańskie firmy mają zmechanizowaną produkcję i jeszcze subsydia, to oczywiście są w stanie produkować więcej i taniej i zdominować rynek. Afrykańskie firmy nie mają w tym starciu szans. Od lat 90. Afryka importuje więcej żywności, niż jej eksportuje. Wywiad Gazeta Weekend.

  • 2017.03.15 - Łagodniejsze kary za ujawnienie afery podatkowej LuxLeaks Gazeta.pl Next - Aferę ujawnili Antoine Deltour i Raphael Halet byli księgowi jednej z największych firm doradczych PwC. Księgowi wykradli ponad 30 tys. stron dokumentów, które dotyczyły rozliczeń podatkowych wielkich firm w Luksemburgu. Jako pierwszy o sprawie napisał francuski dziennikarz Edouard Perrin. I to on jako trzeci stanął przed luksemburskim sądem.
  • 2016.03.29 - Największa amerykańska sieć handlowa (Wallmart) wygrała właśnie proces z Portoryko, niewielką wyspą leżącą na Morzu Karaibskiem, należącą do USA. Gazeta.pl Next
  • 2015.06.03 - Przedstawiciele Google'a, Fiata, Ikei, Coca-Coli, McDonald's, a także innych międzynarodowych firm odmówili stawienia się przed nadzwyczajną komisją europarlamentu, która bada praktyki podatkowe w UE. Wyborcza.biz
  • 2008.11.15 - George W. Bush: wolne rynki to "najlepsza droga do dobrobytu na całym świecie". link - "The answer… is to fix the problems we face, make the reforms we need, and move forward with the free-market principles that have delivered prosperity and hope to people all across the globe," link.
  • 2008.11.12 - Microsoft załatał krytyczną lukę po 7 latach - SMB to jeden z elementów oprogramowania odpowiedzialnego za obsługę sieci - m.in. udostępnianie plików i drukarek. Luka w tej usłudze znaleziona została przez hakera Josha Buchbindera w marcu 2001 r. - ogłosił on wtedy, że system Windows można skutecznie zaatakować przez błąd w zabezpieczeniach SMB. Microsoft wiedział więc o błędzie przez siedem i pół roku - jednak to tej pory firma nie uznała za stosowne załatać go. (…) Przedstawiciele koncernu nie tłumaczą, dlaczego przygotowania patcha zajęło im tyle czasu. Bo i po co.
  • 2007.07.31 - Banki nie mogą ograniczyć współpracy z Visą - Instytucje finansowe narzekają na problemy komunikacyjne z największym wydawcą kart płatniczych, ale nie rezygnują ze współpracy z Visą. Bo Visa to potęga, najbardziej rozpoznawalna marka na światowym rynku kart płatniczych. "Nie możemy sobie pozwolić na zerwanie z nimi współpracy" - tłumaczy w rozmowie rzecznik jednej z największych polskich instytucji finansowych. Visa firmuje niemal dwie trzecie spośród 27,3 mln wydanych w Polsce kart. - wolny rynek, nie wolno rezygnować z Visa
  • 2007.07.28 - Miasto straci mistrzostwa przez hamburgerowy konflikt? - UEFA wymaga, aby szwedzka sieć hamburgerowa MAX, mieszcząca się na stadionie, zamknęła swoje lokale na czas trwania imprezy, ponieważ głównym sponsorem jest McDonald, który ma także swoją restaurację na terenie tego samego obiektu. Jakie rozwiązanie konfliktu? "Szkoda że w Boras nie zostaną rozegrane te spotkania, lecz nie możemy zmuszać firmy, która posiada wieloletni kontrakt najmu i jest wielkim lokalnym sponsorem, aby nagle zamknęła swoją działalność. Postaramy się przenieść mecze do innego miasta, na przykład do Halmstad. W Szwecji mamy dużo stadionów".