YouTube: clipy w formacie .flv

UWAGA: Na dole wersja dla niezaawansowanych i nieciekawych jak to wszystko działa - (wtyczka DownloadHelper dla Firefoxa), Polecam.

(a to wersja dla ciekawych świata):
Bardzo lubię clipy YouTube, strumienie w ogóle. Łatwo wkomponowuje się je w stronę domową, blogi czy gdziekolwiek, z każdego miejsca na świecie można je oglądać, wystarczy tylko… ściągnąć ponownie.
Rozumiem, że niektórzy mają internet 512, 1024, czy większą przepustowość, ja mam 115k i naprawdę za każdym razem kiedy zechce mi się oglądnąć ponownie ulubiony clip muszę czekać aż się ściągnie.
Pomyślałem dosyć.
Trzeba tylko wyśledzić gdzie ulotnie, ale jednak ściągają się te pliki.

Ale najpierw program i format dla clipów.
(wpisz http://www.google.pl/search?q=flv+player i pobierz najnowszą wersję).

"FLV Player to odtwarzacz plików .flv (Flash). Narzędzie jest szczególnie przydatne do przeglądania dużych ilości plików .flv, bez konieczności uruchamiania aplikacji do tworzenia animacji Flash. Wystarczy skojarzyć pliki .flv z FLV Player, by po podwójnym kliknięciu oglądać plik w odtwarzaczu."

No to mamy Playera, odpalamy go, i jesteśmy przygotowani do odtworzenia clipu video w formacie .flv ; no ale na YouTube, nie ma takiego formatu.
No tak, bo serwisowi, chyba nie uśmiecha się oddawać nam plik, woli, żebyśmy za każdym razem odwiedzali ich witrynę - chociaż nie do końca odczytuję ich intencje, bo przecież podają kod jak zagnieździć clip na mojej stronie i wówczas mimo wielokrotnego odtwarzania odwiedzać ich (w tej sprawie) nie będę.

Tak czy owak wbrew YouTube, czy mimo YT, o pliki .flv postarać się trzeba samemu, i tutaj powracamy do pytania: "gdzie ulotnie, ale jednak ściągają się te pliki, do którego katalogu?."

Mozilla Firefox:
C:\Documents and Settings\NAZWA PROFILU\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\AKTYWNY PROFIL\Cache

Katalog zawiera trzy pliki, których nie warto ruszać:
- _CACHE_001_
- _CACHE_002_
- _CACHE_003_
ale w tym katalogu pojawiają się, a potem znikają pliki bez rozszerzenia, jak np:
- 6923E9FAd01
- 167B536Cd01
- 6CB8BE5Ed01
- 6CBDBE5Ed01
- 9A3C42A6d01
- AD39FB6Cd01
itd.

Który z nich to "nasz"? Łatwo to rozpoznać, bo pojawia się w katalogu mniej więcej w czasie uruchomienia się clipu, i w odróżnieniu od innych… rośnie, i rośnie. Clipy mają od 1-15MB i więcej.
Kiedy już ładowanie clipu w przeglądarce dojdzie do 100%, i "nasz plik" w katalogu przestanie rosnąć, wystarczy go skopiować, zmienić nazwę na cywilizowaną oraz dodać rozszerzenie .flv

UWAGA Pamięć podręczna w FF
W Firefoxie: Narzędzia / Opcje / Zaawansowane / Pamięć podręczna - ta ostatnia ustawiona jest domyślnie na 50 MB, co sprawia, że po zapełnieniu jej pliki w katalogu cache… znikają. Warto więc przed operacją wykonać polecenie Wyczyść teraz.

Edit: ktoś to zrobił profesjonalniej niż Asen - testowałem i jestem bardzo zadowolony.

Wtyczka do Firefoxa DowloadHelper
Po instalacji w wtyczki w menu Narzedzia pojawia się pasek DownloadHelper, który automatycznie wyszukuje dostepne na aktywnej stronie klipy video, i proponuje bezpośrednie ich ściągniecie, co można osiągnąć jednym kliknięciem.
Pliki zapisuja się domyślnie w katalogu: C:\Documents and Settings\TWÓJ PROFIL\dwhelper w formacie .flv

Player FLV: